14 Aralık 2011 Çarşamba

PHP ve Framework üzerine , Yii Framework - CakePhp Framework - CodeIgniter Framework - Symfony 2

Merhaba,


Bir arkadaşımın php ile yapalım bak onda da frameworkler var. demesi üzerine hazırlayacağımız siteler için frameworkleri incelemeye başladık. Hay incelemez olaydım da diyemiyorum çünkü oldukça verimli bir hafta oldu.

Google'a sordum php frameworkler neler.. Oda bana dediki, bak kardeş şöyle bi liste var
burada özelliklerine göre framework kıyaslamalarıda var bi gözat dedi. Adres : http://www.phpframeworks.com/

İncelediklerim sırası ile
- Yii Framework
- CakePhp Framework
- CodeIgniter Framework
- Symfony 2

Tabi incelemeye başlamadan önce en eskilerden olan symfony framework sitesini inceledim ... aşıır karmaşık geldiği için :) geri adım atmak zamanıdır diyerek plana sadık kaldım... Basit, hızlı kod yazılabilen, bir framework arayışı içindeyiz...

Yii Framework :
İlk olarak hemen Yii framwork indirip
Dökümanlarını kurcalamaya başladım.Ve okuduklarım üzerine Xamp üzerinde kurulum yaptım.
Sonra dökümanları kurcalayarak, gii isminde kod oluşturulabilmesini sağlayan aracı ile veritabanında hazırladığım tablolar için MVC konseptine uygun sayfalar oluşturulmasını sağladım.
SORUN : Hala many-to-many ilişkileri otomatik olarak kullandırtamıyorlar. Php de iyiyseniz bi şekilde aşılabilir fakat benim ihtiyacım olan şey kolaylıkla bu sorunları aşabilen bir yapı olduğundan bir süre inceledikten sonra vazgeçmek oldu ve CakePHP yi denemek üzere Yii ile vedalaştım....

CakePhp Framework :
Aynı şekilde kaynak koldarı indirip , dökümanlardaki anlatıma göre kurulumları düzenledim. Test için sayfalar yaptım Yii ile aynı şekilde kod hazırlamak üzere console kullanımını öğrenerek test etmeye başladım. Tıpkı yii de olduğu gibi karmaşık ilişkili tablolar ile çalışırken ki genelde bu yapılara bol bol ihtiyaç duyacağız.... işlerin pekte yolunda gitmediğini farkettim... Hata olarak ısrar ettim ve sayfalar dolusu döküman ebook inceledim ve vazgeçmem gerektiğini anlayarak bir parça kek alıp yoluma devam etme kararı aldım...

Devamı sonra.... Symfony 2 yi test etmem gerekiyor... Bu kadar ara yeter... ;)

Hiç yorum yok: