19 Aralık 2008 Cuma

Hazırmısınız bugünün tarihini bir yere not edin...

Evet zamanı yaklaşıyor ,
Neyinmi ;

Oynanan bir oyun var, dünyanın varolan durumunu ve varsayımları birleştirdiğinizde ;

Türkiye ;
1- Yaklaşan seçimler

2- Anarşizm ve sivil itiatsizlik tohumları (bunları yapabilmek yada yaptırabilmek ,öylesine derin istatistik ,uzun süreli veri toplamayı gerektirir ve sabırlı, sermayesini ayırmış olmanızı gerekitirki kabul edilebilir hata oranı çok düşüktür.Bir çok insanı satın almanız(bazıları paraya bazıları başka menfaatlere satar kendilerini) gerekir.)

3- Etnik çatışmalarının hatırlatılması ve fitilinin ateşlenmesi.

Dünya ;

1- Ekonomik buhran ... Söylenebilecek çok şey var ama ...

2- Amerika başkanlık seçimleri

3- Çin ve Rusyanın durumları ve İsrailin fevriliğe adım atması

4- İrandaki durgun suların süresi

5- İngilterenin ve Japonya sessizliği


Şimdi bunları bir araya getirdiğimiz zaman...

Sizce kriz dediğiniz olayıinceleyerek başlayalım ve 9/11 olaylrıyla bağlayarak bugünlere gelene kadar Irak Afganistan Çin Rusya çerçevesinde değerlendirelim.

Avrupa birliği ve Nato ülkelerinde tartışılan konuları ve birliğin ne kadar daha sürdürülebileceğini göz önüne alalım

Varsayım 1 ; Diyelimki ben bir ülkeyi yönetiyorum ve öngördüğüm tepkileri toplayamadığım ve bana pahalıya patlayan olaylar yaşadm ve gidişatın hiçte iyi olmadığını anlamaya başladım. Sizce ne yapmalıyım .... Tipik hareket Gücünüzün yerinde olduğunu göstermeye devam ederek dikkatleri başka yerlere çekmeliyim ki toparlanma süreci içerisinde daha önce hazırladığım kriz planları çerçevesinde gerekli edimleri kendime toplayaileyim. Bir lider koç olarak benden yana olanlar beri gelsin der ve kenara çekilir gibi yapmalıyım.Bunu yaparken o kadar yavaş hareket etmeliyimki benim yatırımlarımı kotarmam ve edimlerimi geri almam konusunda tepki çekmeyeyim.Ne kadar büyük rakamlar ve güç ten bahsediyoruzki , yıllar boyu ülkelerin savaşmalarına yol açmaktadır.

Varsayım 2 ; Diyelimki gerçekten kriz planları vs hiçbiri tutmadı ve kontrol elimden çıktı o zaman ne yapardım ... Ben olsam dünyanın kendi haline bırakılması hiç bir zaman benim yararıma olmamış ve olmayacaktır.O zaman bu arkadaşları oyalayacak bazı konular ortaya atar zaman kazanır ve krz kontrol edilebilir hale gelene kadar karmaayı devam ettirirdim. Ki Burada bahsettiğimiz karışıklıklar ülkelerin parçalanmalarına daha önce yol açmış. Savaşların gidişatını tam tersine döndürmüştür.

Varsayım 3 ; VAHAMETİ ap açık ortada olan durumdur bu son varsayimim. Oda şudurki Tüm taraf politik çevreler ülkeler sonuçlarını kestiremedikleri hareketlerin içerisine girmişler ve sonuçların en az giderilmesi için birlikte çalışmaya başlamışlardır. Gizli anlaşmalar yaplmaya başlanmış. Kısıntı kesinti yapılabilecek heryerden kesinti yapılmakta. Gözden çıkarılabilir olanlar gözden çıkarılmakta ve kendi başlarına bırakılmaktadır.

Her halükarda ; Saygıdeğer kıymeti vatandaşlarım o kada pasifize edlecektir ki . Dünyayı yıksalar aslında bir kıymeti olmayacaktır.Bunu yapsalar bile 30 yl sonra çıkıp oradaydım ne kadar dar görmüşüz bii oyalamışlar biz ağzımızı açarken millet çuvallarını doldurmuş diyebielceklermidir bilemiyorum..

ERmeni sorunlarından , cami yakılmasına, PKK nin yalıtılmasından musulve kerkük komplekslerine herşey kullanılabilri ve tarafların kışklırtılmasın kullanılabilir.Bizde bu oyun içerisinde yüz ölçümü BÜYÜK bir devletiz. Umarım saygıdeğer büyüklerimiz gereken önlem ve öngörüeri geliştiriş ve sonuçlarını hesaplamışlardır

saygılarımla

Hiç yorum yok: